genvägar

Synonym till Lättlästa verk

Vi har tyvärr inga synonymer till Lättlästa verk.

Men vi har exempelmeningar som innehåller Lättlästa verk som möjligtvis kan ge dig ledtrådar till betydelsen.

Korsordssynonymer till Lättlästa verk

En korsordssynonym behöver inte vara en synonym i vardaglig mening utan är en lösning på ett korsord. Dessa behöver inte vara direkt utbytbara som en vanlig synonym är utan ibland är det lite mer av en ordlek, så ta dessa "synonymer" med en nypa salt. Men kanske hjälper de dig att lösa ditt korsord?

En lösning på korsordsfrågan Lättlästa verk kan vara kiosklitteratur.

  • KIOSKLITTERATUR

Så kan Lättlästa verk användas i en mening

  • T h Jean Tinguelys verk » Meta-Malevich « från 1954.
  • Till detta slags verk räknas bl.a.
  • 1 § första stycket punkt 3 lagen ( 1960 : 729 ) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk, URL.
  • Gördeln avlägsnades försiktigt, varvid det visade sig, att konstnären-aldrig fullbordat sitt verk.
  • Du vill verk­ligen —
  • För musikaliska verk saknas nordisk rättspraxis från senare tid.
  • Glöm mig så som mitt verk är glömdt !
  • Välkommen till Barnombudsmannens lättlästa sidor.
  • Särskilt ett verk konsulterades frekvent i Siaya efter hemkomst från dagens arbete.
  • Vi tänkte att lättlästa nyheter måste finnas överallt.
  • Artikeln bör således betraktas som ett skönlitterärt verk.
  • Det är verk som saknar verkshöjd eller för vilka skyddstiden har löpt ut eller upphovsrätten förlorats på annat sätt.

Dessa exempelmeningar är från olika tidningar och Wikipedia.

Mer om ordet